توصیه‌هایی برای انجام معاملات مسکن در روزگار کرونا

در حالی که بخش‌های مختلف اقتصاد آرام آرام به واسطه کرونا وارد رکودی بی‌سابقه می‌شوند، بازار املاک کشور نیز در وضعیت نامعلومی به سر می‌برد.

از اینرو توصیه میکنیم به پیشنهادات زیر که برای صاحبان املاک و همچنین برای مشتریان میباشد توجه داشته باشید.

 

صاحبان املاک بخوانند

کسی که قصد دارد ملکی را اجاره دهد باید تلاش کند تا جایی که می‌تواند آگهی با کیفیت‌تری را در سایت های آگهی آنلاین منتشر کند. کیفیت آگهی به چه چیزهایی بستگی دارد؟

  • تصاویر: سعی کنید در آگهی از تصاویر واقعی و واضح استفاده کنید. علاوه بر عکاسی از فضای داخل خانه (اتاق‌ها، آشپزخانه و…) موارد جزئی‌تر مثل جنس کابینت‌ها، منظره پیش‌روی پنجره‌ها، ورودی و نمای خارجی منزل، مشاعات، حیاط، پارکینگ و… نیز می‌تواند کیفیت آگهی‌ شما را ارتقا و نیاز به مراجعه حضوری را کاهش دهد.
  • متن آگهی: حتما اطلاعات ملک را به طور کامل در بخش توضیحات وارد کنید. اطلاعات مختلف مانند سن بنا، امکانات جانبی، وضعیت سند ملک و هر اطلاعات دیگری که ممکن است برای خریدار محل سوال باشد، تشریح شود.
  • جانمایی دقیق: بهتر است هنگام ثبت آگهی، آدرس ملک مورد را دقیق و درست روی نقشه جانمایی کنید. به این ترتیب مشتریان می‌توانند از فضای خارجی ملک مورد نظر نیز مطلع شوند و به این ترتیب از رفت و آمدهای غیرضروری نیز جلوگیری شود.

تا جایی که می‌توانید با مشتریان ملک خود همکاری کنید. بهتر است به همه سوالات آنها تلفنی یا با استفاده از چت پاسخ دهید تا نیاز کمتری به بازدید حضوری باشد. به ویژه در موضوع قیمت شفاف و رک عمل کنید. با توجه به وضعیت بازار،‌ پایین‌ترین قیمتی را که برای شما مقدور است به مشتری بگویید.‌ علاوه بر این در صورت یافتن مشتری‌های جدی می‌توانید با آنها قرار تماس تصویری بگذارید و بخش‌های مختلف خانه را به آنها نشان داده و به سوالاتشان پاسخ دهید.

مشتریان املاک بخوانند

باید تا جایی که می‌توانید حضور در اماکن مختلف سطح شهر را کاهش دهید. دفاتر املاک در هر منطقه و محله‌ای می‌توانند از امکان پرتردد محسوب شوند. بهتر است برای پیدا کردن ملک مورد نظر خود از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین استفاده کنید.

ضمن اینکه آگاهی کامل از جزئیات را حق خود بدانید. از همین رو می‌توانید برای کاهش رفت و آمد و بازدید حضوری، درخواست ارسال یک فیلم از خانه را داشته باشید. یا می‌توانید در یک تماس تصویری، از مشتری بخواهید خانه را به شما نشان دهد و شما با هدایت فروشنده، همه زوایای خانه را کاملا به همراه خانواده رویت کنید.

 

توصیه‌هایی به مشاوران

توصیه ما به مشاوران املاک نیز استفاده بیشتر از سایت های آگهی های آنلاین با درج آگهی‌های با کیفیت‌تر است. بیشتر مشاوران حرفه‌ای که از سایت های آگهی آنلاین برای پیدا کردن مشتری استفاده می‌کنند به این نکته واقف‌اند که استفاده از تصاویر با کیفیت و توضیحات دقیق چه تاثیری در جذب مشتری بیشتر دارد.

بهتر است شما نیز از صاحبین املاک، برای فایل‌هایتان عکس و فیلم مفصل بخواهید تا در اختیار مشتریان قرار دهید. بهتر است پیش از هر بازدیدی، این تصاویر و فیلم‌ها را در اختیار مشتریان قرار دهید تا در صورت عدم رضایت، بازدیدی صورت نگرفته باشد.

در هنگام مراجعه برای بازدید، در صورت توافق‌های اولیه، بهتر است شما بیرون از ملک بیاستید و وارد فضای سربسته نشوید. قطعا این احترامی است که شما به مشتریان خود در این شرایط می‌‌گذارید.

 

رعایت نکات بهداشتی در زمان بازدید

اگر مذاکرات تلفنی و رد و بدل کردن اطلاعات ملک به نتیجه رسید احتمالا  با یکی دو مشتری نهایی به توافق رسیده‌اید و حالا مشتریان نیازمند بازدید از ملک شما هستند.

  • در زمان قرار حضوری پنجره‌ها را باز کنید.
  • حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید و بهتر است دستکش و ماسک را در اختیار بازدید‌کننده نیز قرار دهید.
  • از دمپایی روفرشی برای بازدیدکننده استفاده کند و پس از ملاقات آن را بشویید.
  • فاصله خود را با خریدار حفظ کنید و پس از پایان ملاقات نیز مکان‌هایی که با مشتری تماس داشته‌اند (مثل دستگیره درها) و… را ضدعفونی کنید.
  • فراموش نکنید که پیش و پس از ملاقات حتما دست‌های خود را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه بشویید.
  • مذاکره درباره جزییات معامله را پس از بازدید بهتر است خارج از خانه یا تلفنی انجام دهید.
  • به هیچ عنوان بدون بازدید حضوری اقدام به پرداخت یا نوشتن قرارداد نکنید و از پرداخت بیعانه پرهیز کنید. پس از بازدید و درصورت پسندیدن ملک نیز حتما قرارداد تنظیم کنید، چون نداشتن قرارداد، عواقب بدی به‌همراه دارد. اجازه ندهید شرایط خاص شیوع کرونا باعث سهل‌انگاری شما در رعایت مسایل امنیتی در معامله شود.

 

اشتراک گذاری این پست در
اطلاعیه: اطلاعات موجود در مجله اینترنتی سایه بون، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

مقالات مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *