درباره برند سواروفسکی Swarovski

سواروفسکی (به انگلیسیSwarovski) یک شرکت اتریشی سازنده شیشه-کریستال‌های تزئینی، جواهرات و لوازم جانبی لوکس است که در سال ۱۸۹۵ توسط دانیل سواروفسکی تأسیس شده‌است. سواروفسکی علاوه بر تولید کریستال و لوازم تزئینی، به تولیدات متفاوت دیگری همچون سازه‌های مرتبط با چشم پزشکی مانند عدسی و شیشه‌های عینک، شیشه تلسکوپ‌های پیشرفته، دوربین اسلحه‌های شکاری و دوربین‌های شکاری نیز مشغول می‌باشد.

سواروفسکی اپتیک از شرکت‌های زیرمجموعه گروه سواروفسکی است که به تولید تجهیزات اپتیک مانند دوربین دوچشمی، دوربین تفنگ، فاصله‌یاب، دوربین دید در شب و تلسکوپ می‌پردازد. دفتر مرکزی سواروفسکی اپتیک در شهر ابسام در ایالت تیرول اتریش قرار دارد.

 

تاریخچه برند زیورآلات سواروسکی

دنیل سواروفسکی در سال ۱۸۶۲ در حوزه‌ی جغرافیایی جمهوری چک امروزی به دنیا آمد جایی که شیشه‌ها و کریستال‌های آن, همیشه معروف بوده و هست.

حرفه خانوادگی او شیشگری بود و درآمد آنها از این حرفه در حدی بود که میتوانستند زندگی خود را در سطحی متوسط و ساده بگذرانند, تا اینکه  دنیل درحال بازدید از یک نمایشگاه تجهیزات الکتریکی متوجه یک دستگاه جالب الکتریکی برای تراش سنگ‌ شد, این دستگاه برای او به اندازه ای شگفت انگیز بود که با الهام از آن و با گذشت ده سال توانست  در سال 1892 دستگاه برش الکتریکی تراش شیشه را اختراع کند , دنیل احساس می کرد که محل زندگیش محیط مناسبی برای استفاده از این اختراع نیست به همین خاطربه شهر دیگری نزدیک تیرول در اتریش مهاجرت کرد او بالاخره در سال 1895 توانست با کمک یک سرمایه گذاراولین کارگاه خود را به نام  Ks&co  (مخفف D. Swarovski و A. Kosmann ) تاسیس کند.

چشم انداز دنیل سواروسکی برای تراش کریستال

یکی از چشم اندازهای دنیل سواروسکی ساخت جواهراتی به شکل الماس برای همه مردم بود و این کارتنها با استفاده ازکریستال می توانست مقرون به صرفه باشد, اودر سال 1919 شرکت تازه کار سواروسکی را با نام خودش تاسیس کرد و ابزارهای سنگ زنی و صیقل را از کسب و کار کریستال به یک بازار دیگر مبدل کرد کریستال‌های تولید شده توسط سواروفسکی به شدت شبیه به الماس بود هر چند این جواهرات قیمت بسیار پایین تری نسبت به الماس داشت ولی حدود چند سال بعد تقاضا برای این کریستال های الماس گونه افزایش گرفت.

در سال 1935 ویلیهلم پسر دنیل سواروسکی دست به ابداع یک جفت دوربین دو چشمی زد که همین موضوع  حدود چهارده سال بعد منجر به ایجاد برند سواروسکی اوپتیک گردید.

برند سوارسکی اوپتیک تولید کننده ابزارهای نوری مانند دوربین های دوچشمی و تلسکوپ بود.

امروزه محصولات شرکت معروف سواروسکی شامل شیشه کریستال‌های تزئینی, لوستر های شیک و مدرن, جواهرات و لوازم جانبی لوکس, مجسمه های کریستالی و… می‌باشد.

زیورآلات برند سوارووسکی:

جواهراتی که به خاطر کریستال های برش خورده سواروسکی محبوب هستند توسط یک دستور شیمیایی خاص تهیه می شوند تا بتوانند اصالت برند سوارفسکی را حفظ کرده و منحصر به فرد باشند.

این شیشه های کریستالی با ذوب کردن مخلوطی از شن و ماسه کوارتز, منیزیم, پتاس و سودا در دمای بالا تولید می شوند.

برای ایجاد این شیشه های کریستال که به راحتی اجازه عبور نور از خود و شکل گیری یک طیف رنگین کمانی را می دهند از این ترکیبات به اندازه خاص استفاده می شود.

برخی دیگر از محصولات برند زیورآلات سوارووسکی نیز از پوشش های ویژه فلزات که با ترکیبات مخصوص شیمیایی بدست آمده است استفاده می کنند و حالتی مانند رنگین کمان به سطح کریستال می بخشد.

پوشش روی کریستال ها

این کریستال ها شامل پوشش های ویژه دیگری نیز هستند که توسط خود شرکت نام گذاری شده است مانند پوشش آتشفشانی, آاورا, شیمر, دورادو, انتقال و …

برخی از این کریستال ها به طور جداگانه دو بار پوشش داده می شوند مانند Dorado 2x یا AB2x  که تنها روی بخشی از شیء اعمال می شود.

مردم دوست دارند الماس داشته باشند, اما الماس آنقدر گران است که شاید بیشتر انسانها در تمام زندگی خود, فرصت داشتن یک الماس واقعی را هم به دست نیاورند». این جمله‌ای بود که بیش از صد سال قبل دنیل سواروسکی به فرزندان خود می‌گفت.

امروزه زیورآلات بسیاری با بهره گیری از این کریستال های زیبا و چشمگیر وارد بازار می شوند که تا به امروز مورد استقبال خوبی نیز قرار گرفته است.

این زیورآلات شامل گردنبند, دستبند, گوشواره و … می باشند.

 

اشتراک گذاری این پست در
اطلاعیه: اطلاعات موجود در مجله اینترنتی سایه بون، از منابع معتبر خارجی تهیه و ترجمه شده است اما جایگزین هیچ‌یک از نسخه‌هایی که پزشکان می‌نویسند، نیست. اگر فکر می‌کنید مشکل پزشکی دارید، لطفاً برای تشخیص و درمان به پزشک مراجعه کنید.

مقالات مرتبط

فیروزه کوبی

فیروزه کوبی یا فیروزه نشانی، هنری است که در طی آن فیروزه های ضایعاتی ناشی از تراش فیروزه به نحو جالب و…

اشتراک گذاری این پست در

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *